26 Aralık 2011 Pazartesi

Seksi klip tüketmek: "Warpaint - Elephants"

Yeterince kötü günler geçiriyorum bu aralar, gri günler, sıkıntılı... Bir ilişkinin ardından ne yaşanıyorsa, nasıl hissediliyorsa aynen öyle, belki daha fazlası. Arada bazı şeyler oluyor gülmek için ve işte o ara nefes alabiliyorum. 

Bu hafta içerisinde nefes alabildiğim ender zamanlardan biriydi bu şarkıyla karşılaştığım an. İnanılmaz bir intro, sadece gitardan gelen saykodelik tınılar. Sınırları zorlayan... -Nefes almayı bırak şimdi, kendine gel-


Şarkıyı anlatmayacağım ama saykodelik indie diye kategorilendirebilirim. Asıl derdim klip benim.


Hayatımda böylesine seksi bir klip izlemedim ben, uzun zaman da izleyeceğimi  düşünmüyorum. Klibi izlediğim ilk anda 'angus' gibi ekrana takılı kaldım. Sonra tekrar izledim, sonra tekrar ve tekrar... Herhalde hiç mp3'ünü aramadan, sadece klibini izleyerek bir şarkıyı hiç tüketmemiştim. Daha doğrusu hayatımda hiç klip tüketmemiştim ben. Klip tüketmek ne ki?


Roland Barthes'ın kulakları çınlasın ki seksi olma durumu nedense sadece kadın çıplaklığı üzerinden yorumlanır bu evrende. Ne kadar çıplaklık, o kadar seksi olma... Çok azdır bu durumu kıran, bu algıyı kıran 'şeyler'. Bir de hamur yoğuran kaslı erkekler...




Bu klipte o algıyı kıran nadide eserlerden. Nü olmadan, buram buram seksi olmak. Çok da basit aslında klibin kurgusu. 3 kadın var ve enstrümanlarını çalıyorlar, hepsi bu.


Seksi olmak bu kadar basit mi?


Bassçı yavaşça sağa sola sallanıyor. Kostümü meleği andırıyor, kremler içerisinde. Gözleri kapalı, kendinden geçmiş. Tüm vücudu istemsiz şarkıya ayak uydurmaya çabası içerisinde. Şuursuzluk ne seksisin sen...


Kendinden geçmiş bir kadın daha, gitar çalıyor. Neredeyse kımıldamıyor, şarkıya verdiği bir tepki yok gibi klip boyunca. Bazen sallıyor işte kendini ama seksi. Anlamlandıramadığım seksilik, hipnotize eden seksilik..


Kamera melodinin aksine sükunet içerisinde. Yavaşça hareket etmekte- doğru tabiri mi kullandım acaba?- Fena bir tezat var aslında. Kamera yavaş, bedenlerin hareketleri yavaş ancak şarkının metronomu yeterince hızlı. 


Bu zıtlık mıdır seksi olma durumunu yaratan?


Bilmiyorum, bilmekte istemiyorum. Sadece hipnotize eden seksilik hakkında bir post yazmak istedim. Olmadı sanırım ama siz yine de izleyin bence. Derdim de bu zaten.


Edit: Bu post'a cinsiyetçi diye geçirmeyin sayın okuyucular. Kadın bedeni üzerinden anlatmaya çalışmışsın seksiliği demeyin sayın okuyucular. Yapmayın lütfen, yok öyle bir meramım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder