5 Nisan 2011 Salı

Eisley - ' Çok klişe ya! '

Sayın Meclis Üyeleri;

'Klişe olmak' ifade ve durumunun bu kadar üstüne gidilmesine bir anlam veremiyorum. Eğer hoşlanılmayan bir durum varsa, direk bu özdeyiş kullanılıyor. İnsanlar 'ay çok klişe', 'çok klişe ya', 'klişe be abi' vs. demekten kendini alıkoyamıyor. Yapılan işi, davranışı ya da durumu negatif anlamda etiketlemek için kullanılan bir kelime hatta durum haline geldi. Çok kızıyorum bu duruma...

Sevgili Üyeler;

Bence durum bu kadar basit değil. Klişe dediğimiz 'kelime' bu kadar negatif anlam içermemeli, en azından böyle bir anlam yoğunluğunu içermemeli. Evet, haklısınız ki klişe olan şeyler yaratıcılık barındırmaz, genel anlamda mevcut durumun ya tekrarıdır ya da karbon kopyasıdır. Basma kalıp düşünceyi barındırır.

O zaman derdin ne diye bana soracaksınız?

Derdim şu ki her şey yaratıcılık barındırmalı mı? Bazı şeylerin tekrarı olması, ortaya çıkan eseri kötü kılar mı? Her şeyin yeni olmak zorunda olması, farklı olması da bir tür klişe değil midir? Yani 'yeni' kendi içinde klişe olma durumunu barındırmaz mı?

Benim derdim bu sorular da değil, ben klişe olana olumsuz gözde yaklaşmıyorum. Klişe olan çoğu şeyi seviyorum ve klişe olan çoğu şeyi çok severek 'tüketiyorum.' Çünkü klişe olan, beni mutlu kılıyor, çünkü klişe olan geçmişin samimiyetini barındırıyor. Klişe olan komplike dünyayı, daha basit algılamamı sağlıyor.

'Klişe olan' bu sebeple önemli.

Sayın Meclis üyeleri;

Size çok 'klişe' bir grubu anlatacağım. Grubun adı Eisley. Grubun elemanları 3 kadın ve 2 erkekten oluşmakta. Teksas orjinli bir grup. Bildiğiniz klişe Indie gruplarından, hatta yaptıkları müzik için nerdeyse hiç bir yenilik barındırmadığını bile söyleyebilirim. Eisley tarzında müzik icra eden bolca gruba da rastlayabilirsiniz, dinleyebilirsiniz. Tek farkları var ki, yaptıkları müzik samimi, yaptıkları karbon kopyalama işini tüm içtenlikleriyle yapıyorlar. Bu sebeple yaptıkları 'karbon kopya' şarkılar, albümler farklı bir boyuta geçmiş oluyor.

Şu ana kadar çıkardıkları 3 albümde de bunu fazlasıyla hissedebiliyorsunuz. Eisley, yenilik barındırmayan, ama bir şekilde sizi bu müziğe bağımlı kıldıran, enteresan bir grup. Bu grubu dinlediğinizde çok şaşırmayacaksınız, kulağınıza yeni bir sound gelmeyecek ama 'klişe' sizi sarıp sarmalayacak..

Sözlerimi tamamlarken; Eisley'in son albümünü bir haftadır sürekli dinlemekteyim. Çok güzel bir albüm olmuş. Birbirinin kopyası indie grupları dinlemekten bıkmayan gözlüklü Peyote meclisi, Eisley'i de dinleyin.

Şakşakşakşakşak..

(İstirham etmeyi unuttum, tühh)

http://www.myspace.com/eisley

1 yorum:

  1. Indie Rock zaten bir klişe :( bu tarzda ne kadar fark ararsak ne dinleyebiliriz ki..

    YanıtlaSil