18 Temmuz 2013 Perşembe

Young Hunting: Yaz Aylarında Kış Fantezisi

Bir grubu keşfetmek bazen yetmiyor, grubun pek bilinmemesi de gerekiyor sanırım.

İlk başta Ekşi'ye yoğunlaş, sonra Google'da Türkçe arama ayarlarıyla arama yaptır, son olarak ise Last.fm'e bakın. Eğer bizim civarlardan halen kimse bilmiyorsa, o grubu keşfettiğin için çok daha mutlu ol.
Valla mutlu oluyorum. En son October Gold'da çok mutlu olmuştum misal. Grubu 125 kişi dinliyordu, Youtube dahil olmak üzere çoğu dijital mecrada gruba dair hiç bir bilgiye erişemiyordum. Gruba dair tek bilgi 125 kişinin dinlediğiydi. Bir de Bandcamp hesapları işte.

İşte yine bizim illerde pek bilinmeyen bir grupla karşı karşıyayım. Daha doğrusu siz öylesiniz, ben grubun ciğerine kadar her şeyini biliyorum. Adı "Young Hunting". Hani October Gold kadar rare olmasa da, yine de adı sanı pek duyulmayan gruplardan. Amerika'dan çıkma olan bu grup, tam anlamıyla Other Lives'gillerden. Ancak daha doğru bir tarif yapmak gerekirse, grup için Other Lives'ın ilk albümü çok daha doğru bir referanstır. Other Lives'ın ilk albümündeki enstrüman ve melodilerin ön planda olduğu bir durumdan bahsediyorum. Bu durum, Young Hunting için de çok doğru bir tabir hiç kuşkusuz. Kırılgan ve melodilerin ön planda olduğu bir müzikten  bahsediyorum. Bu kapsamda,  grubun Other Lives ile farklılaştığı tek nokta, Other Lives kadar karanlık ve içe dönük olmaması. Aslında bazı şarkıları en az OL kadar karanlık olsa da, aralara sıkıştırdığı yüksek metronomlu şarkılar bu ahengi bozmakta. Hani OL karanlık bir odada kış aylarında dinlenebilecek bir grupken, YH daha çok  Eylül- Ekim aylarında yaprakların düşüşünü izlemeye koyulduğumuzda dinlenecek bir grup gibi. Bu iyi mi? İyi tabii, sonuçta biz de insanız. Her zaman acı çekmiyoruz, "ama OL iyidir."
Çok Other Lives referansı verilen bir grup nasıldır sizce peki? İyidir, mükemmeldir ve dahasıdır. Young Hunting tüm beklentilerinizi fazlasıyla karşılayan bir grup. Yaz aylarında kış ya da sonbahar fantezisi yapmak isteyenler içinse adeta biçilmiş kaftan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder