29 Mart 2011 Salı

Besteciler ve Enstrümanistler


Uzun zamandır kafamın içinde yaşatmaya çalışıp, geçmiş dönemleri simule etmeye çalışıyorum. Beethoven oluyorum. Sonra Mozart, bazen de Tchaikovsky. Klasik müziğin bildiğim, bilmediğim bütün isimlerini anıyorum. Sonra onların o dönemlerde ikibinonbir yılına gelen eserlerini düşünüyorum. Muazzam bir his ve heyecana kapılıyorum.

Elbette bütün enstrümanları mükemmel ötesi çalamadıkları gerçek. Zira konçertolar, senfoniler vs. tüm eserleri bestelerken sayfa sayfa her şeyi yazıyorlardı ve kopyalarını işin erbabı olan enstrümanistlere dağıtıyorlardı. İlk defa bestelediği bir şeyi enstrümanistlere sunduklarında "-hadi canım sende benden iyi mi çalıyorsun çello'yu. Böyle olmaz" diye bir tepki görebilirlerdi. Ama onlar koskocaman orkestrasıyla birlikte muhteşem eserler sundular.

Yani şunu demeye çalışıyorum. Besteciler ve bu bestecilere sonsuz saygı içerisindeki enstrümanistler. Düşündükçe heyecanlanmamak elde değil. 

Bu arada klasik müzik severler için hatırlatma. Yarın (30.03.2011) 18:00'de Ahmet SAY - Kadıköy Belediyesi, Süreyya Operasında ücretsiz olarak bir seminer verecek. Düşünce Tarihi Boyunca Müzik/Müzikte Yeteneğin Geliştirilmesi başlığı ile ilgilenenlere ve bestecilere faydalı olabileceği kanısındayım. Ayrıca 10-11 Nisan tarihlerinde ise Beethoven Çello-Piyano sonatları olacak. Yine Süreyya Operasında gerçekleşecek etkinliğe katılmak için internetten bilet satın alınabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder