29 Temmuz 2012 Pazar

No Clear Mind - "Celeste" ve yeni albüme dair öngörüler

No Clear Mind ile ilk karşılaştığım zaman, yazın ortasıydı. Sıcağın tam ortasında  vurulmuştum bu güzel gruba. Sonrasında bir tutkuya dönüştü NCM. Dinlemek, kategoriye sokmak, çevremdekilere anlatmak NCM'yi bitirmedi, tüketemedim o notaları ama sürekli tek albümlük grup demekten de kendimi alı koyamadım. Bu kadar güzel şarkıların tekrar geleceğini pek ummuyordum hani.

NCM bana nazire yaparcasına, yeni şarkıları olan Celeste'yi yine yazın ortasında hayatıma soktu. Celeste hakkında kurduğum ilk cümle "NCM tek albümlük grup değil abi" oldu. Öylesine güzel bir albümden sonra, aynı kalitede belki ondan çok daha iyi bir albüm yapabilmek, her grubun harcı olmasa gerek. NCM, Celeste ile yeni albüm hakkında gerçekten çok önemli doneler veriyor. Celeste ile her şeyden önce NCM'nin müzikal yolculuğunun bir rastlantı olmadığı ortaya çıkıyor ya da tek albümlük bir grup olmadığı. Bu, biz Ncm fanileri için oldukça önemli bir veri. Ben (oldukça kişisel bir yargıda bulunacağım) bu grubun müziğinin hiç değişmesini istemiyorum. Hep böyle devam etsinler mümkünse. Biliyorum ki eğer bir sanatçı ortaya çıkardığı ilk eserde/üretimde mükemmel bir iş yapmışsa, farklı denemelerle asla bir daha ilk eserin tadında bir çalışma ortaya koyamayacaktır. Müzik dünyasında, sinema dünyasında yüzlerce sanatçı vardır ilk eserden sonra farklı denemeler yapmaya çalışıp, sonrasında dibi boylayan. Tutarlılık iyidir, güzeldir. Herkes Radiohead değil sonuçta.


Celeste tam da Static sonrası dinlenecek bir şarkı. İlk albüm olgundu, Celeste ise ilk albümde bulunan şarkılara göre sanki daha da olgun . Bu yeni albümün daha oturaklı olacağı anlamına da gelebilir kuşkusuz. Bakalım neler gelecek yeni albümde.


 Şarkı çoğu NCM şarkıları gibi enstrümantal. İlk gelen notalar ve ana melodi ile hani bazı zamanlar "Bu şarkı dersiniz, evet bu şarkı. Evet, müzik için bundan daha ötesi yok artık" diyesiniz gelir. Celeste'nin o güzel ana melodisi size tam da bunu söyletiyor. Gerçekten inanılmaz güzellikte bir melodi ve bu melodinin naif alt yapısı. Akustik dokunuşlarla süslenmiş shoegazeArka planda esen güzel rüzgar, bir takım fısıldamalar ve dahası... 


Gerçekten beklediğimden çok daha güzel bir şarkı Celeste. NCM, Celeste ile bizlere nasıl bir ikinci albüm ortaya koyacağını usulca fısıldadı. Artık gerisi onlara kalıyor.


Bu arada No Clear Mind ile yakın zamanda bir online röportaj yapacağız. No Clear Mind severlerin dikkatine. :)

1 yorum: