7 Ekim 2012 Pazar

Ormonde: Bir Trespassers William değil, belki olur!

Trespassers William'ın dağılışının ardından yaşadığım hayal kırıklığını halen tam olarak atlattım diyemem. Sadece grubun yerine koyabileceğim bir alternatif arıyorum. Alternatifi bulabildiğim de pek söylenemez. Bakalım TW gibi tutkunu olabildiğim bir grup ya da müzisyen bulabilecek miyim?

Ben arayışıma devam ederken, TW'ın solisti belki de atar damarı olan Anna Lyyne Williams yeni grubu ve notalarıyla karşımıza çıktı. Yeni grubun adı Ormonde oldu, grup hakkında çok önceden şöyle bir post girmiştim. O post'u girdiğim zamanlar TW henüz dağılmamıştı ve Ormonde bir alternatif olarak oldukça iyi bir iş olarak gelmişti. Anna melankolisi farklı bir sound içerisinde kendine yer bulmuştu, bence o dönem içerisinde oldukça iyiydi. En nihayetinde Anna'nın sesini birden fazla grupta dinleyecektim ve o buğulu ses farklı bir formasyon içerisinde de oldukça iyiydi.

Zaman geçti ve TW dağıldı  ve elde sadece Ormonde kaldı. TW'nin anlamsız ve de zamansız gidişi, benim tarafımda Ormonde'ye anlamsız anlamlar yükledi. Beklentilerim Ormonde adına oldukça fazlaydı ve grup benim anlamsız beklentilerimi pek karşılamadı.

Neden karşılamadı?
(Buradan sonrasını olumlu bir bakış açısıyla da ele alabilirsiniz, yazılanlar pek ala olumlu olarak da okunabilir)

İlk ve en temel sorun grubun sound'unun TW'ye oranla oldukça farklı olması. Şimdi her iki grupta ambient ekseninde müzik yapsa da, Ormonde ambient'ten biraz daha uzak bir müzikal tavır içerisinde, müzikleri daha ambient ve pop arasında kalıyor. Bu pop olma hali belli noktalarda grubun müziğini handikaplı bir hale sokuyor.

Ormonde, TW'ye oranla daha farklı sesleri, denemeleri barındırıyor. Bu benim gibi TW'de kullanılmaktan hiç çekinilmeyen ve ambient atmosferi yaratan ve hatta Anna'nın sesini oldukça iyi desteklediğini düşündüğüm slide gitar kullanımlarını da geri plana atıyor. Slide gitar kullanımı Ormonde'de oldukça az olmuş ve grup farklı dokunuşlarla bu atmosferi yaratmaya çalışmış. Güzel denemeler bunlar, hatta zamanla alışadabilirim bu kullanımlara ama TW sonrası beni pek sarmadığını da belirtmeliyim.

TW bir atmosfer grubuydu, grubu dinlediğinizde şarkılar sadece solist'le ya da melodi ile değil, şarkılar için yaratılan eşsiz atmosfer ile de sizi sarar ve sarsardı. Ancak Ormonde bir atmosfer grubu değil, hikayesini daha basit ve primitif yollarla anlatmaya koyulan bir grup. Bu durum bazıları için iyi olabilir ancak benim tarafımda Anna'nın sesini anlamlandırmak için ciddi bir handikap.

Dediğim gibi bu bahsettiğim temel özellikler olumlu bir bakış açısıyla da okunabilir, hatta ben bu post'u bundan bir yıl sonra okursam muhtemelen ben de olumlu bir bakış açısıyla ele alırım ancak TW'ın daha acısı dinmedi. Bu acıyı dindirdiğimde, bu güzel müziğin tadına da varacağımdır muhtemelen.

Şimdilik durum bundan ibaret, Ormonde bir TW olmasa da kendi içerisinde oldukça iyi ve tutarlı bir grup. En azından Anna'nın sesini özleyenler için ibretlik bir paylaşım...



1 yorum: