28 Ağustos 2013 Çarşamba

Bandcamp Keşifleri: SEN YAĞMUR DÖK

Sen Yağmur Dök: Kani Albüm Kapağı | Tasarım: Özlem İlgezdi 

Bandcamp Keşifleri serisi oluşturmak istiyorum. Seri yazılar konusunda istikrarsızlığımı bildiğim için ne kadar başarılı olabilirim bilmiyorum ama deneyeceğim. 

Bandcamp gerçekten önemsediğim bir site ve çok özel ve kaliteli müzisyenler ve eserleriyle karşılaştığım bir yer. Memleket dahilinde bir Myspace muamelesi görmemesi en büyük temennim. Biliyorsunuz Myspace'de benzer mentalite ile kurulan ama sonra dating muamelesi gören bir siteydi. Her ne kadar şu an tasarım olarak harika olsa bile durumu toparlayamıyorlar. 

-Ah şu Çılgın Türkler-

Yerli gruplar her zaman önceliğim olduğu için olabildiğince yerli keşiflerimi paylaşacağım. 

|:| Sen Yağmur Dök:

Künt'le daha önce çok karşılaştım ama hiç dinlemedim. Neden dinlemediğimi bilmiyorum. Sen Yağmur Dök kayıtlarını dinleyip beğendikten sonra "kim bunlar?" sorusuyla araştırmaya koyuldum. Yine Künt ile karşılaştım. Bu kadar ısrarla karşılaştığıma göre dinleme vaktim geldi hatta geçiyor. 

Sen Yağmur Dök, Künt'ün iki üyesi, Cihan Mürtezaoğlu ve Ezgi Altıner'in oluşumu olan, akustik gitarların verimli kullanıldığı, naif ve sakin vokallerle güçlendirilmiş oldukça hoş bir proje. Bazı grupların yaptıkları müziğe odaklanma sorunu olduğuna inanıyorum. X bir gruba bakıyorsunuz gerçekten güzel sözler yazıyorlar ama müzik o sözleri destekleyecek kadar güçlü değil; ya da tam tersi müzik harika ama sözler iyi değil. Bu ikiliyi iyi şekilde birbirine harmanlayan gruplara zaten tapıyoruz. Tapmaya devam edeceğiz. Sen Yağmur Dök'ü dinlerken bu ikiliye dikkat etmeye çalıştım. Oldukça başarılı bulduğumu ve üst üste dinlememe rağmen sıkılmadığımı, "aman unutmamayayım" diyerek linkleri kaydedecek yerler aradığımı itiraf etmeliyim. 

Cihan Mürtezaoğlu ve Ezgi Altıner ikilisi şarkıları belli tarihlerde Bandcamp'e yüklemişler. Sanıyorum single mentalitesiyle hareket ediyorlar. Bütün şarkıları yapalım, sonra hepsini yükleyelim fikri gitgide eskimeye başladı. Müzik dünyası kendi içinde evriliyor olabilir. Bu süreci yakında hep birlikte gözlemleyeceğiz. 

Şu an Bandcamp üzerinde 4 şarkıları var. 
Diğer yandan Bandcamp Keşifleri'nde beni yönlendiren şeyin albüm kapakları olduğunu fark ettim. Albüm kapağını beğendiğim gruba kesin girip bakıyorum. Bandcamp kullanan grupların da enteresan bir şekilde albüm kapağı tasarımlarında oldukça sanatsal, sıradan olmayan, çok hoş kapaklar tercih ettiğini gözlemledim. Sen Yağmur Dök, oldukça başarılı bulduğum albüm kapakları kullanmış. Albüm kapaklarında Özlem İlgezdi imzası var. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder